Šta je to Karma ???


Mudraci koji pripadaju drevnom filozofskom sustavu sankhye, nude nam duboku mističnu viziju i realizaciju utjecaja karme na pojedinu osobu. Oni su pomno ispitali karmu do krajnjih razina i opisali njen utjecaj na čovjeka.

Za svaku posljedicu mora postojati uzrok, a posljedica mora biti potpuno jednaka uzroku. Karma je logika vječne pravde, duhovne i moralne ravnoteže. Pogrešno je gledati na taj sustav iz ugla nagrađivanja i kažnjavanja. Nju treba gledati ispravno kao zakon uzroka i posljedice.

Mi oblikujemo naš život kao što grnčar oblikuje posude. Oblik posude koju grnčar oblikuje ovisi o njegovoj vještini i kvaliteti rada. Slično tome, čovjek u svom sadašnjem životu, u skladu s kvalitetom svojih djelatnosti, oblikuje tijelo koje će poslije smrti morati prihvatiti po zakonu karmu. Dakle, to novo tijelo ovisi o našim aktivnostima koje vršimo u ovom životu. Najranije zapise o karmi nalazimo u drevnim Vedama, dok sama riječ karma dolazi od korijena riječi kri što znači “činiti”. Praiskonska i nerođena, karma je anadi, “bez početka”.

Karma u mističnoj viziji

Mudraci koji pripadaju drevnom filozofskom sustavu sankhye, nude nam duboku mističnu viziju i realizaciju utjecaja karme na pojedinu osobu. Oni su pomno ispitali karmu do krajnjih razina i opisali njen utjecaj na čovjeka. Ono što oni vide želatinasta je plazma koja pulsira unutar suptilnih tijela osoba. Svo sjeme prošlih djela i misli umetnuto je u tu plazmu koja nas prati život za životom. U svakom od naših života određeno karmičko sjeme ispušta se u živčani sustav s kodiranim impulsima i tendencijama, te na taj način utječe na naša sadašnja djela.

Efekti se odnose na tri sfere našeg života: 
  • Jati – obitelj i zanimanje
  • Ayus – zdravlje i dužina života
  • Bhoga – kakvoća i razina uživanja života
Karma kao univerzalni temelj

Rishiji (veliki mudraci), percipiraju karmu kao jednu od trideset šest primarnih evolucionih oblika, zvanih tattva (oblik). Krećući se redom od parashakti, čiste svjesnosti, do prithivi tattve, zemlje, karma je osma po redu pod nazivom niyati tattva, oblik duhovno-magnetske energije. Ta identifikacija njene magnetske kakvoće glavna je točka za shvaćanje zašto se karma “vraća”, rađe nego “odlazi”. Svaka karma, ili djelo, stvara vibraciju, vrlo jasnu oscilaciju, vasanu, ili podsvjesnu težnju koja nastavlja vibrirati u umu. Te vasane magnetske su nakupine podsvjesnih impresija.Tako na primjer, dobra dijela koje činimo u našem životu privlače i dobre reakcije koje nam se vraćaju za ta učinjena djela, a loša privlače loša. Svako djelo privlači za sobom i reakcije sve dok ne bude “demagnetizirano”. To “demagnetiziranje” magnetskih podsvjesnih impresija ili vasana čini se duhovnom praksom.

Primjedbe