Tinejdžer koji zapošljava u BiH, plata 500 EURA!!!


Mladi ljudi u Bosni i Hercegovini često se susreća sa  opaskama koje kažu da su oni  pasivni, da se ne trude, da ne žele raditi te da vole samo ispijati kave od džeparca koji im daju roditelji, kao i da vrijeme provode u kafićima. Njima u odbranu može stati 18-godišnji Mihael Čalaga iz Kreševa. Naime, Mihael je potpuna suprotnost svemu navedenom. Ovaj mladić navikao je raditi teške poslove, ali u tome uživa jer njeguje ogromnu ljubav prema traktorima.


 S traktorom se druži od treće godine !

Čak i kada zapada snijeg u Kreševu, “druženje” s njegovim limenim ljubimcem, od kojeg se ne odvaja od svoje treće godine, ne izostaje. Dolaskom ljeta i cjelodnevne sezone radova postaju nerazdvojni. “Uvijek sam volio radne strojeve i sanjao o njima, o velikim utovarima i svemu vezanom uz to. 
Ovaj traktor sam zavolio toliko da ga volim više nego sebe. U njemu sam odrastao, proveo svoj život radeći pomoću njega svaki dan i nikad se neću moći odvojiti od njega. S njim imam puno uspomena, kao što se vidi na mojim fotografijama na Facebooku i Instagramu”, kazao je za Večernji list Mihael. 
S ponosom nam je pokazivao brojne fotografije, a među mnoštvom izdvojio je jednu. “Ova prva je nastala kad sam imao tri godine, a traktor je nov dovezen iz tvornice IMT Beograd”, objašnjava ovaj vrijedni mladić i dodaje: “Kada bi tata krenuo raditi, uvijek sam tu bio i ja. Traktor sam preuzeo s devet godina i od tada svaki dan radim pomoću njjega. Prošle godine sam položio za A1, A, B, BE, C1 i C1E”. Osim rada na traktoru, Mihal vodi i farmu na kojoj ima 350 ovaca, 150 koza i 23 psa. 
“Farmu je osnovao moj stric. On je u Parizu, ima svoje tvrtke, a ja sam je preuzeo s 9 godina i sada imam svoja 3 radnika. Stric i ja zajedno radimo, dogovaramo se oko svega i posao napreduje”, s ponosom priča Mihael. Da posao dobro vodi, govori i to što svoje radnike plaća 500 eura, a nedavno je tražio pastira te ostao šokiran brojem zainteresiranih. “Dobio sam više od 300 poruka otkako je objavljeno da tražim radnika, a uvjeti su: moj smještaj, plaća od 450 do 500 € i njihova hrana. A budući da je hrana ovdje jeftina, ne bi potrošili ni 70 €”, kaže i dodaje da je farma udaljena svega četiri kilometra od grada, tako da to nije neki samotnički život daleko od civilizacije. 

Planovi za budućnost vezani za ostanak u BiH !

Da na ovome ne misli stati, govori i to da sada obrađuje i za ispašu ima 15 hektara vlastite zemlje te da svake godine kupi još po jedan hektar kako bi širio posao. Na pitanje može li se u BiH živjeti od stočarstva i poljoprivrede, Mihael govori: “Može se živjeti od ovoga ako se zna dobro iskoristiti ovaj posao. 
Primjerice, da bi se uspjelo, mora se praviti sir, u njemu je najbolja zarada. Sav kozji sir koji sam napravio, prodao sam. Tu se mora raditi stvarno puno, ali na kraju se isplati”. A da se isplati, Mihael to zna od malih nogu kad je zaradio svoj prvi novac. “Nikad od svojih nisam tražio novac, uvijek sam ga zaradio. S druge strane, ostali moji vršnjaci novac su tražili od tate i mame i samo hodaju. Tako je i danas. Oni su mladići, a traže novac od roditelja, to je sramota”, kazuje Mihael. Na pitanje misli li i nakon škole ostati u Kreševu i nastaviti posao, kazao je kako nije lud ovoliko se boriti i na kraju sve napustiti.
 S druge strane, komentirao je i trend odlaska s ovih prostora. “Ljudi odlaze najviše zato što su izgubili moral za rad u ovoj državi. Male su plaće, ljudi su isprevarani, ima tu svega. Moje mišljenje je da ako nemaju posla i ako im je bolje negdje drugdje, neka idu. Svatko ide gdje je bolje!” 
Dakle, nakon završetka školovanja Mihael planira ostati na selu i raditi poslove kojima se sada bavi, “ako sve bude kako je planirao”. A za kraj nam je otkrio svoj cilj i planove. “Ja mogu imati što poželim, ali imam jedan cilj i ostvarit ću ga, ako Bog da. Cilj mi je u životu imati vlastite kamione i radne strojeve. To ću i ostvariti”, ozareno nam govori i dodaje: “Bez toga ne mogu ni dana, uvijek sam oko strojeva, radim, vozim svaki dan, znači, uvijek imam posla”. 
Za kraj razgovora ovom vrijednom mladiću poželjeli smo puno sreće i ostvarenje snova, a da će ih ostvariti, ne sumnjamo jer dječaku koji počne raditi sa svega devet godina samo je nebo granica.

Mihael je primjer drugim mladim osobama u BiH kojim se mogu voditi. Na izreku "Na mladima svijet ostaje " možemo napisati samo to da je svijet u dobrim rukama Mihaela i drugih mladih ljudi koji se odluče da svojim radom i trudom učine ljepšom svoju BiH svakodnevnicu.

Izvor:vecernji.ba



Primjedbe